محتوا را می شناسید؟ میدانید چگونه می توانید یک محتوای جذاب و خوب برای کاربران خود تهیه کنید ؟ از ترفند های خلق محتوا با خبر هستید ؟قطعا در روز هزاران و میلیون ها محتوا تولید می شود اما اینکه کدام یکی از این محتوا ها می تواند به موفقیت برسد بستگی به موارد بسیار زیدی از جماه نوع نوشتن ، تصاویر و ویدیو ، عنوان جذاب و ایده های متنوع و . دارد . پس بهتر است قبل از آن که بخواهیم محتوایی را آماده کنیم تکنیک های آن را بیاموزیم تا بدین طریق با هدف جلوبرویم و محتوایی را تولید کنیم که علاوه بر جذابیت برای مخاطبانمان برای خودمان هم جذاب باشد و مارا به موفقیت نزدیک تر کند . قطعا می دانید که یک محتوای مناسب می تواند باعث بیشتر دیده شدن سایت شما ، پیج شما و . شود .
خلق محتوای با کیفیت
خلق محتوای با کیفیت به معنای کپی کردن مطالب از سایر سایتها نیست.میتوان با انتخاب یک موضوع مناسب به بررسی آن از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته پرداخت. باید توجه داشت که تعداد کلمات در یک مقاله اهمیت زیادی ندارد، بلکه تمرکز بر موضوعی مشخص و چگالی بالا در یک محتوا بسیار حائز اهمیتمیباشد.
مطالعات و کسب اطلاعات تحقیقی نویسنده در این زمینه
اصولا نویسنده غیر از معلومات و زمینه های علمی قبلی که در مورد موضوعات محتوا دارد باید سعی کند تا تحقیقات مستدل و جامعی را در این زمینه انجام دهد. نویسنده باید با مراجع و منابع محتوا نویسی آشنا باشد و از این طریق بتواند شگردهای خلاقانه ای را در تولید محتوا به کار گیرد. معلومات اندک زمانی که افزایش پیدا نکند در جایی به اتمام خواهند رسید. ذهن باید همواره با اطلاعات جدید بازیابی شود تا بتواند با معیارهای روز منطبق شود. محتوا نویسی روش مناسبی برای ورزش و جنبش ذهن است. این روش ضمن قاعده مندی می تواند در بطن خود راز و رمزهای نویسندگی را نیز پنهان کرده باشد. اصولا محتوا نویس های موفق به گونه ای عمل می کنند که به نظر می رسد مطالبی را که می نویسند از هر نظر چکیده کتابهای قطوری است که می توانستند خودشان نویسنده آن باشند. در واقع آنها هر مطلبی که می نویسند می توانند با شگردهای خاصی تا چندین هزار کلمه بسط و گسترش دهند. بنابراین مطالعه و تحقیق در صیقل دادن ذهن نویسندگان نقش انکار ناپذیری دارد.
زاویه دید داشته باشه
آیا محتوای ارزشمند همانند دیگر نوشتههایی که درباره اون موضوع نوشته شدن، به نظر میاد و خوانده و احساس میشه؟ خیر. اگه محتوای شما چیز جدیدی ارائه نکنه، همون پاسخی رو ارائه میده که همتایان صنعتی شما ارائه دادن. سعی کنید محتوای متمایزی خلق کنید (من بهش CDF یا عامل تمایز فاکتور میگم).
به مخاطبتون از موضوعی که قبلا حرفهای تکراری زیادی دربارهش زده شده، دید تازهای ببخشین. موضوعاتی رو که قبلا دربارهشون صحبت شده، بررسی کنید و سعی کنید اونها رو بهتر کنید یا با بیان و زبانی متفاوت ابرازشون کنید. زاویه دید منحصربهفردی ارائه کنید که فقط مختص خودتونه.
به محتواتون شخصیت انسانی ببخشین- برخی افراد فکر میکنن پیادهسازی این امر در نوشتن کار سادهایه. بعضیها فیلم یا صدا رو ترجیح میدن، یه عده هم مایلن نویسنده دیگهای باهاشون مصاحبه کنه. شما هم میتونید اینجوری فکر کنید یا راه جدیدی پیدا کنید.
فقط مطالب خود را منتشر نکنید، برای موفق شدن آن را تبلیغ کنید
حتما فکر می کنید ایدههای نوآورانه برای محتوا، ایجاد محتوا، ویرایش آن و انتشار آن، تنها قدم در مسیر موفقیت بازاریابی محتوا است.
اما بسیاری از بازاریابان فکر میکنند که کار آنها بعد از انتشار تازه شروع میشود.
به گفته اریک سیو، شما باید ۲۰ درصد وقت خود را صرف خلق محتوا و ۸۰ درصد در مورد تبلیغ محتوا بکنید.
برای شروع، مطلب خود را در تمام کانالهای صفحههای اجتماعی اصلی خود نشان دهید.
بازاریابی اثرگذارانجام دهید. لینکهای داخلی با آن، در میان مقاله های زیادی برای افزایش بازدید بسازید.
بزرگنمایی و دروغ، آری یا نه؟
حتما شما هم با خواندن بعضی محتواهای بازاریابی، متوجه شده اید که نویسنده چطور قصد داشته آن محصول یا خدمات را بی عیب جلوه دهد. نیازی نیست برای پرداختن به موضوعی خاص (محصول یا خدمات) معایب آن را بپوشانید و چنان در تعریف از مزایای آن اغراق کنید که خواننده به شک بیفتد. یادتان نرود که دروغ گفتن در مورد هر موضوعی، راه حل مناسبی برای داشتن مشتریان وفادار نخواهد بود. محتواهایی با اغراق بیش از اندازه و لحن پر طمطراق، شاید بتوانند یک مشتری را برای یک بار راضی به استفاده از خدمات شما بکند، اما قطعا نمیتوانند آن مشتری را بیش از یک بار به سراغ شما بفرستند. سعی کنید در مورد آن محصول یا خدمات، جانب انصاف را رعایت کنید و دقیقا همان محصول را با تمام مزیت های واقعی اش توصیف کنید.
معجزه تصاویر و محتوای متنی به صورت توامان
در سایتهایی که به معرفی محصولات میپردازند، صرفا قرار دادن تصویر کافی نبوده و باید در کنار تصویر به تولید محتوای متنی نیز توجه شود. به این معنا که معایب و مزایای محصول معرفی شده نوشته شود و در صورت امکان مقایسه با محصولات مشابه صورت گیرد. باید توجه داشت که توضیح کامل و جامع، با زبانی سادهمیتواند برای بازدید کننده جذابیت بالایی داشته باشد. همچنین با تعبیه فضایی در بخش انتهایی مطلب برای ثبت نظرات کاربران، میتوان از مشارکت سایر مصرف کنندگان نیز بهرهمند شد.
درباره این سایت