امروزه فعالیت هایی مانند بازاریابی دیجیتالی جزو یک از مهم ترین بخش های بازاریابی به شمار می روند ، در کل بازاریابی فرایندی است که تاثیربسیار زیادی در پیشرفت و رونق کسب و کار دارد ، در واقع بازاریابی دیجیتالی را می توان نوعی بازاریابی آنلاین در نظر گرفت ، بسیاری از مردم امروز خرید های خود را به صورت آنلاین انجام میدهند و به این طریق به کسب و کار میپردازند ، حتی در مواردی مشاهده شده است که افراد امروزی بیشتر به سمت خرید های آنلاین رو آورده اند و ترجیح می دهند تا در منزل خود به راحتی به فعالیت های خود برسند ، حال وقتی که قرار است یک کسب و کاری به طور آنلاین فعالیت کند نیاز دارد تا شناخته شود ، برای ان باید کار بازار یابی دیجیتالی بر روی آن انجام شود . در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با بازیابی دیجیتالی آشنا کنیم .

بازاریابی دیجیتالی

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

در این مقاله به طور خلاصه ابزارهای بازاریابی دیجیتالی را معرفی و به گقتن عناوین آن‌ها بسنده‌ می‌کنیم؛ اما در مقالات آینده به طور مفصل به سازوکار و میزان تاثیرگذاری هریک خواهیم پرداخت. این ابزارها عبارتند از:

 بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO)
 بازاریابی از طریق موتور جستجو
 بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
 بازاریابی محتوایی
 بازاریابی از طریق ایمیل
 تبلیغات آنلاین
 تبلیغات صفحه‌ی ورود

 بازاریابی از طریق گوشی‌های هوشمند


۵ گام برای ورود به عرصه بازاریابی دیجیتال

1. گزینش فناوری بازاریابی مناسب
ارائه ارزش و تجربه رضایت بخش برای مشتری مستم فناوری بازاریابی است که می‌تواند فرآیندها را خودکار سازد، تعاملات را شخصی‌سازی کند و فعالیت‌های مختلف را هماهنگ کند. فناوری‌های بازاریابی به‌طور اخص نقشی کلیدی در هدایت ایستم بیش از 2 هزار پشتیبانی‌کننده فناوری تکنولوژی دارند تا راه‌حل‌های ارائه شده بیشترین تاثیر را بر تجربه مشتری داشته باشند. این فناوری‌ها همچون پلی میان تجربه مشتری و فعالیت‌های بازاریابی عمل می‌کنند.

.
2. استفاده از بهترین مقیاس‌ها برای پیشبرد موفقیت

فناوری در حال حاضر در حال تبدیل شدن به جام طلایی برای بازاریابی است: توانایی نظارت، پیگیری و مدیریت اثربخشی سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی. ارزیابی اثربخشی باید بر اساس مقیاس‌هایی فراتر از مجموعه‌ای از معیارهای محدود موجود صورت بگیرد. برای نمونه درحالی‌که کسب‌وکارهای مختلف گرایش بیشتری به مشتری محوری پیدا می‌کنند، معیارها هم باید بر فعالیت‌های مشتریان تمرکز کنند نه فقط محصول یا فرآیندهای منطقه‌ای.

 

3. پیاده‌سازی فرآیندها و هدایت
فناوری فراهم آورنده تجربه مشتری است، اما مستم حضور افراد، فرآیندها و هدایت است تا از انجام آنچه که از فناوری انتظار می‌رود اطمینان حاصل شود. شکست در ایجاد دستورالعمل‌هایی برای تعیین نحوه به‌کارگیری بخش‌های مختلف سازمان از تکنولوژی و چگونگی تسهیم داده در سراسر سازمان ممکن است منجر به تلاش‌هایی در سازمان شود که به سردرگمی و مانعی برای مقیاس‌گذاری تبدیل شود.


4. درک واقعی مشتریان

همانند هر رابطه معنادار دیگر، درک و شناخت مشتری همچون یک تعهد است. ردیابی، تحلیل و تفسیر رفتار مصرف‌کننده و نگرش  وی باید به فرآیند مداوم و حتی دقیقه به دقیقه تبدیل شود. چنین رو یکردی نه‌ تنها گامی مهم در هدف‌گذاری و شکل دادن به محتوا و تجارب تلقی می‌شود، بلکه در بهینه سازی نحوه ارائه یک قابلیت مهم از اهمیت برخوردار است. این امر مستم مجموعه‌ای گسترده از داده‌ها و ابزارهایی است که به‌منظور تحلیل بخش‌های ویژه‌ای از مشتریان و رفتار آنان با هدف به دست آوردن فرصت‌ها و البته پیش‌بینی اقدامات آتی به‌کار گرفته می‌شود.

 

5. ارائه یک تجربه برتر
وقتی یک مشتری تجربه‌ای بد از تعامل با کسب‌وکار شما داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟مسلما از ادامه تعامل صرف‌نظر خواهد کرد. تجربه بد برای مشتری ممکن است در هر مقطعی اتفاق بیفتد، بنابراین پیگیری صحیح فرآیند خرید مصرف کننده مستم این است که همه چیز مناسب باشد. پاسخ به انتظارات مصرف کننده مستم تشخیص و نقشه برداری از تمامی مراحلی است که تجربه مشتری را شکل می‌دهند و نه تنها فناوری‌ها و فرآیندهای مورد نظر را مشخص می‌کنند بلکه تمامی عملیات مختلف در سراسر سازمان که به‌منظور ارائه تجربه مثبت برای مشتری مورد نیاز است را هماهنگ می‌کنند.

 

عملکرد محتوا و تولید مشتری

تصور کنید که شما یک بروشور محصول ایجاد کرده و آن را از طریق پست به مردم ارسال می کنید. این بروشور یک شکل از محتوا است، البته آفلاین. مشکل این است که شما هیچ نظری ندارید که چه تعداد افراد بروشور خود را باز کرده یا چند نفر آن را مستقیم به سطل زباله انداختند.

حالا تصور کنید که این بروشور را در وب سایت خود داشته باشید. شما می توانید دقیقا مشخص کنید که چه تعداد افراد صفحهای آن را مشاهده کرده و شما می توانید اطلاعات تماس کسانی را که بروشور را دانلود کرده اند از طریق فرم ها بدست آورید. نه تنها می توانید اندازه گیری کنید که چه تعداد افراد با محتوای شما در تماس هستند، بلکه شما نیز می توانید مشتریان بالقوه خود را از طریق این اطلاعات شناسایی کنید.

 

اهمیت بازاریابی دیجیتال

ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیت‌های روزانه خود را به تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی اختصاص می‌دهند. در آینده‌ای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیت‌های روزانه انسان نقش خواهد داشت. از این‌رو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان بیشتر را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب می‌ماند. در ادامه، به معرفی انواع بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به صنعت، کسب و کار و مشتریان خود، بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید و از این روش‌ها برای رشد و توسعه کارتان بهره بگیرید.

 

ضرورت بازاریابی آنلاین

ظهور شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش حضور افراد در اینترنت شده است. به عنوان مثال تا چند سال پیش تعداد رقبا در بازی‌های آنلاین اندک بوده و این بازی‌ها بسیار ساده بودند. تعداد شبکه‌های مجازی اجتماعی محبوب نیز اندک بود. از این رو هر فردی به راحتی با قرار دادن چند مطلب، تعداد مخاطبان خود را افزایش می‌داد. اما امروزه شرایط پیچیده‌تر شده است.

امروزه تعداد شبکه‌های اجتماعی، روش‌های موجود برای تبلیغات و روش‌های تولید محتوا افزایش یافته‌اند. به علاوه رسانه‌هایی نیز که در گذشته برای تولید محتوا استفاده می‌شدند، آنالوگ بودند مثل پرینتر، رادیو و تلوزیون. اما امروزه از اینفوگرافی، گیف‌ها و … برای این منظور استفاده می‌شود. که همه این موار بیانگر رشد روند بازاریابی دیجیتال می‌باشند.

 

تایپوگرافی در طراحی سایت

تکنیک های تولید محتوا به بیان ساده

راهکارهای صحیح مدیریت پروژه های طراحی سایت چیست؟

بازاریابی ,مشتری ,طریق ,تجربه ,یک ,کسب ,است که ,از طریق ,کسب و ,بازاریابی دیجیتال ,خود را ,مصرف کننده مستم ,ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نی لبک چاپ روی همه چیز شرقی عطر لیلیوم دانلود خلاصه کتاب میکروبیولوژی جاوتز ترجمه فارسی فیکوس لیراتا جاذبه های گردشگری بی کمپلکس Voice گوناگون